LOKALNO

»Luksemburg je bil ena izmed najlepših izkušenj v našem življenju«

10.04.2013 ob 7:30

V okviru projekta Gruntdvig partnerstva, v katerem sodeluje RIS DVOREC Rakičan, so se trije prostovoljci iz Murske Sobote udeležili seminarja v Luksemburgu.

V projektu z naslovom "Let's build Europe together!" poleg Slovenije sodeluje še  sedem držav. Prvi seminar v okviru tega projekta, ki je potekal pred kratkim v Luksemburgu, so se udeležili trije prostovoljci iz Murske Sobote. Projekt "Let's build Europe together!" je v celoti financiran preko Evropske Unije in programa Grundtvig ter osmih udeleženih držav. Glavni namen projekta je spodbujanje aktivnega Evropskega državljanstva skozi neformalno izobraževanje.

Marko Lenarčič, Katarina Kerec in Veronika Horvat so se podali, kot so sami zapisali, na eno najlepših izkušenj v svojem življenju. Svoje izkušnje in doživetja so se odločili, s pogledom v svoj dnevnik, deliti z vami...

"Luksemburg je bil ena izmed najlepših izkušenj v našem življenju"

"Trije prostovoljci iz Murske Sobote smo se 14. Marca 2013 podali na pot proti Luksemburgu. Naša pot se je začela v Murski Soboti do letališča v Budimpešti. Po opravljenem check innu in carinskih postopkih smo z letalom poleteli proti Evropski prestolnici Bruselj oziroma na letališče »Brussels South Charleroi Airport«. Polet je minil kar hitro in že nas je čakal avtobus do Luksemburga. V istoimensko prestolnico smo prispeli zvečer okrog 22:00 ure. Na avtobusni in železniški postaji nas je pričakala ena izmed koordinatork Eva, ki nas je zapeljala še nekaj kilometrov izven samega Luksemburga v Bettembourg, kjer smo se namestili v dom »Home St Luc«.

Zjutraj smo se prebujali in se med sabo začeli spoznavati. Že takoj smo rekli kako besedo, če tudi smo imeli težave pri tujem jeziku. Moram reči, da so nam vsako jutro pripravili res obilen zajtrk, ki je lahko primerljiv z all inclusive zajtrkom v hotelu. Naša prva aktivnost je bila »Ice-breaking, getting to know each other« oziroma prelom ledu, spoznavanje drug drugega.  Nato je sledil prvi »seminar« v samem mestu Luksemburg (Galerie Kons) kjer smo začeli spoznavati Evropsko državljanstvo in izpostavili naša pričakovanja ter strahove za prihodnje dni. Po dopoldanskih aktivnostih je sledilo kosilo v restavraciji, kjer so nas zelo lepo pogostili. Nato smo se vrnili nazaj v Bettermbourg kjer so za nas pripravili popoldanske aktivnosti na temo »Djembe« oziroma igranje na Afriške bobne. Naša učitelja sta bila oba po rodu Afričana, ki sta prišla živet v Luksemburg. Po igranju na bobnih smo imeli prosti čas, da smo pripravili naše »stojnice« kjer smo predstavljali svoje države. Sami smo Slovenijo predstavili s prospektnim materialom, zastavo in preprosto prekmursko hrano - domač kruh z ocvirki in zaseko ter domačimi klobasami. Naše mednarodno druženje se je zavleklo pozno v noč ob dobri hrani in glasbi iz vseh držav.

Zjutraj po opravljenem zajtrku smo bolj podrobno spoznavali Evropsko Unijo in Evropsko državljanstvo. Skozi iger in različnih dejavnostih smo prikazovali naše počutje in naše mišljenje o Evropski Uniji ter naše osebno mnenje. Tokrat so za nas kuhale naše koordinatorke in smo kosilo opravili kar v našem nastanitvenem domu. Po kosilu smo se odpravili v Luksemburg kjer smo se udeležili 32. Migrantskega Festivala. Na festivalu so se predstavljale različne svetovne države in ponujale tipične turistične spominke, brošure, kulinariko…  Po ogledu festivala smo se individualno sprehodili po samem mestu in si ogledali nekatere znamenitosti mesta kot so: Palača velikega Vojvode Luksemburga, Place d'Armes, Adolfov most, Clairefontaine place, Place de la Constitution, Corniche, Tri stolpe, CCRN, Grund… Zvečer smo se vrnili v Bettembourg kjer so za nas turški udeleženci pripravili turško večerjo.

Prišla je tudi nedelja in z njo »La grasse matinee« francoski izraz za daljši jutranji spanec. Tako smo zjutraj bili prosti. Namesto zajtrka so nam pripravili »Brunch« (pozni zajtrk). Ta dan smo ostali v Bettembourgu, kjer smo skozi različnih aktivnostih in iger ponovno spoznavali Evropo in Evropske države. Dobili smo tudi nalogo, da predstavimo drugo državo, ne svoje. Slovenci smo predstavljali Veliko Britanijo. Pa je prišel tudi čas za Slovensko večerjo. Za večerjo smo pripravili krompirjevo juho, ki smo jo obogatili s kruhovimi kockami, dödöle z ocvirkovim, čebulnim in smetanovim prelivom. Za sladico pa smo postregli prekmurske jabolčne retaše. Za ta izbor smo se odločili, ker smo hoteli predstaviti enostavno Prekmursko kuhinjo.

Po zajtrku smo se zopet odpravili v Galerie Kons kjer smo izbrali teme o katerih želimo govoriti in izpostavili smo probleme različnih Evropskih držav, primerjali smo tudi države med seboj in o tem na kratko poročali. Ta dan so nas peljali v Maroško restavracijo, kjer smo poskusili tipično Maroško hrano. Po kosilu smo se vrnili v Galerie Kons kjer smo prikazali potek sprejema nove članice v EU. Bil je eden izmed najlepših dni našega bivanja v Luksemburgu saj smo se zares zabavali. Zvečer nas je pričakala Češka večerja.

Predzadnji dan smo kot vsak po zajtrku odšli v Luksemburg a tokrat v Evropsko Hišo, kjer smo dobili vse koristne informacije, ki so nas še vedno zanimale. Našli smo tudi Slovensko prošnjo za vstop v EU iz leta 1996. Po ogledu Evropske Hiše smo opravili kosilo v kitajski restavraciji, kjer smo uživali v Kitajski hrani. Po kosilu smo si vodeno ogledali mesto in se nato še samo podali po ulicah, da bi kupili kakšen spominek. Zvečer pa je v našem domu že dišalo po Italijanski hrani.

Prišel je tudi zadnji dan, ki smo ga dobro izkoristili za izmenjave kontaktov in druženje. Odpravili smo se v Hišo mladih, kjer nam je turistična delavka predstavila zgodovino Luksemburga in kako se je Luksemburg samo v 30ih letih hitro razvil v eno najpomembnejših mest Evropske Unije. V Hiši mladih so nas pogostili črnogorski priseljenci, ki so v Luksemburg prišli med vojno. Podelili so nam tudi certifikate za uspešno sodelovanje na seminarju. Nekaj časa nam je še ostalo, da smo kupili še kakšne spominke ali pa se samo sprehodili skozi mesto. Zvečer nas je v domu pričakala francoska večerja in poslovilni večer v družbi glasbe, plesa, smeha in tudi solz.

Naslednji dan je žal prišel dan odhoda, ki pa ga sploh nismo bili veseli, saj smo se zelo navezali drug na drugega. Nas je čakala pot proti letališču Brussels South Charleroi Airport v Belgiji in nato pot proti Budimpešti ter Murski Soboti. Domov smo se vrnili polni novih izkušenj, znanja, navdiha, idej in motivacije. Bila je zanimiva in ena izmed najlepših izkušenj v našem življenju."

Foto: osebni arhiv

Več fotografij v spodnji galeriji ...

Fotogalerija

Komentarji

info_outline

Opozorilo

Slovenski knjižni jezik je samo naš, zato ga cenimo. Na Pomurec.com želimo vzpodbujati njegovo rabo, zato vas naprošamo, da vaš komentar podate v slovenskem knjižnem jeziku. Pri tem sledite tudi načelom kakovostnega komentiranja. Najboljše komentarje bomo ob koncu leta nagradili.

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Pomurec.com. Pozivamo vas k strpni in argumentirani razpravi brez sovražnega govora.

Po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Pomurec.com bo v primeru obrazložene zahteve državnih organov, ki temelji na zakonski podlagi, podatke o komentatorjih, s katerimi razpolagamo, tem tudi posredoval.