TOP 10
10 grozljivk, ki bodo Noč čarovnic naredile še bolj strašljivo
V zadnjih desetih letih so grozljivke doživele pravi preporod, z inovativnimi zgodbami, ki se dotikajo psihološke napetosti in družbenih tem, zato je Noč čarovnic popoln trenutek, da se potopite v najboljše strašljive filme tega obdobja. Tukaj je seznam 10 najboljših grozljivk iz zadnjih 10 let, ki so požele odličen odziv tako pri občinstvu kot pri kritikih.
Podedovano zlo (2018)
Ari Asterjev režijski prvenec "Hereditary" je psihološka grozljivka, ki raziskuje temo družinske tragedije in skrivnosti, ki prežijo pod površjem. Zgodba sledi družini Graham, ki po smrti matriarhinje Ellen počasi razkriva grozljivo dediščino, ki presega meje naravnega. Ko se Annie (Toni Collette) sooča z izgubo in skrivnostmi svoje matere, začne odkrivati temačne resnice o svoji družini, ki presegajo žalovanje. Film odlikuje Asterjev mojstrski nadzor nad atmosfero, ki počasi prehaja od družinske drame v srhljivo nadnaravno grozo.
Zbeži! (2017)
Jordan Peele je s filmom "Get Out" ponudil prelomno mešanico grozljivke in družbene satire. Film se vrti okoli Chrisa Washingtona (Daniel Kaluuya), temnopoltega moškega, ki obišče dom staršev svoje belopolte partnerke Rose (Allison Williams). Med obiskom kmalu opazi, da nekaj ni v redu, saj se zdi, da vsi temnopolti ljudje v mestu delujejo nenavadno podrejeno in ustrahovano. Peele v filmu raziskuje teme rasizma, predsodkov in zatiranja v sodobni Ameriki, pri čemer vzpostavlja občutek napetosti, ki se počasi stopnjuje v srhljivo razkritje.
Čarovnica (2015)
Postavljen v Novo Anglijo v zgodnjem 17. stoletju, "The Witch" Roberta Eggersa prikazuje življenje puritanske družine, ki je izgnana iz svoje vasi in prisiljena živeti na robu divjine. Ko njihov najmlajši sin izgine pod skrivnostnimi okoliščinami, začne družina razpadati pod težo krivde, vere in strahu pred nadnaravnimi silami. Eggers mojstrsko prikazuje temačno in hladno atmosfero z natančno zgodovinsko in jezikovno točnostjo. Film, ki raziskuje vprašanja vere, krivde in družinskih vezi, vztrajno stopnjuje tesnobo, medtem ko se liki počasi podajajo v norost in dvomijo v realnost sveta okoli sebe.
Zlo za petami (2014)
Inovativna in srhljiva grozljivka Davida Roberta Mitchella "It Follows" sledi Jay (Maika Monroe), najstnici, ki po spolnem srečanju ugotovi, da jo zasleduje nevidna in nenehno spreminjajoča entiteta, ki lahko prevzame katero koli obliko. Edini način, da se znebi tega prekletstva, je, da ga prenese na drugo osebo skozi spolni stik. Film gradi napetost s počasnim in neizbežnim tempom, pri čemer zlo neprestano preži v ozadju. "It Follows" je znan po svojih domiselnih vizualnih odločitvah, ki ustvarjajo občutek nenehne grožnje, in po tematskem prepletu groze in mladostnih strahov pred spolnostjo ter odgovornostmi.
Tiho mesto (2018)
"A Quiet Place" je grozljivka, ki temelji na edinstvenem konceptu – svet, kjer so bitja, ki lovijo z zvokom, iztrebila skoraj celotno človeštvo. Zgodba sledi družini Abbott, ki skuša preživeti v svetu, kjer vsaka najmanjša napaka, vsak zvok, lahko privede do smrti. John Krasinski, ki igra očeta družine, je tudi režiser filma, ki je prežet z napeto atmosfero in emocionalno močnimi prizori. Film ni le grozljivka, ampak tudi študija družinskih odnosov in požrtvovalnosti, saj prikazuje, kako se starša trudita zaščititi svoja otroka v svetu, kjer tišina pomeni življenje.
Babadook (2014)
Avstralski psihološki triler "The Babadook" režiserke Jennifer Kent se osredotoča na Amelio (Essie Davis), mater samohranilko, ki se sooča z žalovanjem ob smrti svojega moža. Njena že tako krhka duševna stabilnost je še dodatno ogrožena, ko njen sin Samuel verjame, da ju preganja pošast iz knjige z naslovom "Mister Babadook". Pošast postopoma postane simbol duševne bolezni in žalovanja, kar daje filmu močan psihološki podton. "The Babadook" izstopa kot globoko čustvena zgodba, ki s pomočjo grozljivke raziskuje zapletene teme, kot sta depresija in obup.
Solsticij (2019)
"Midsommar" je grozljivka, ki jo vodi občutek groze podnevi. Zgodba sledi Dani (Florence Pugh) in njenemu fantu Christianu, ki s prijatelji potujeta na švedsko podeželje, da bi se udeležila redkega festivala, ki ga prireja izolirana komuna. Sprva idilična in svetla atmosfera kmalu preide v srhljivo, ko postanejo jasni skrivni obredi in temačne namere skupnosti. Ari Aster ponovno združuje vizualno lepoto in globoko grozo, pri čemer gradi občutek neizogibne grozljivosti skozi psihološko tankočutnost in rituale, ki presegajo zahodnjaške norme. Film raziskuje teme žalovanja, odnosa in identitete.
Nevidni človek (2020)
Sodobna priredba "The Invisible Man" se osredotoča na Celio (Elisabeth Moss), ki beži pred nasilnim partnerjem Adrianom. Po njegovem domnevnem samomoru Celia odkrije, da jo nekdo ali nekaj še vedno zasleduje, in postane prepričana, da je Adrian našel način, kako postati neviden. Film je kombinacija psihološkega trilerja in grozljivke, ki raziskuje vprašanja nadzora in zlorabe v partnerskih odnosih. S svojo tesnobno atmosfero in intenzivno igro Elisabeth Moss film ohranja napetost od začetka do konca, medtem ko se dotika pomembnih tem, kot je psihološka travma.
Svetilnik (2019)
Črno-beli film "The Lighthouse" sledi zgodbi dveh svetilničarjev (Willem Dafoe in Robert Pattinson), ki delata na osamljenem otoku ob obali Nove Anglije. Ko sta zaradi slabega vremena prisiljena ostati na otoku, se počasi pogrezneta v norost. Film odlikuje zlovešča atmosfera, polna nadnaravnih elementov in močnih vizualnih podob. Eggers z dialogom, ki je navdihnjen z zgodovinskimi besedili, in hipnotično režijo ustvarja občutek tesnobe in paranoje. "The Lighthouse" je hkrati psihološka študija o izolaciji in zgodba o tem, kako se človek lahko zlomi pod pritiskom neizprosne narave in lastnih notranjih demonov.
Mi (2019)
Po uspehu "Get Out" se Jordan Peele vrača s filmom "Us", ki raziskuje večplastno zgodbo o družini Wilson, ki jo med počitnicami napadejo njihovi srhljivi dvojniki, imenovani "Tethered". Film ni le grozljivka, ampak tudi raziskava tem, kot so družbena razslojenost, identiteta in zrcalne podobe človeka. Peele ponovno meša grozljive in družbene elemente, pri čemer gledalca prisili k razmišljanju o naravi dobrega in zla, hkrati pa ustvarja napeto vzdušje z elementi nadrealizma.
Foto: IMDb, freepik
Fotogalerija
Komentarji
Opozorilo
Slovenski knjižni jezik je samo naš, zato ga cenimo. Na Pomurec.com želimo vzpodbujati njegovo rabo, zato vas naprošamo, da vaš komentar podate v slovenskem knjižnem jeziku. Pri tem sledite tudi načelom kakovostnega komentiranja. Najboljše komentarje bomo ob koncu leta nagradili.
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Pomurec.com. Pozivamo vas k strpni in argumentirani razpravi brez sovražnega govora.
Po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Pomurec.com bo v primeru obrazložene zahteve državnih organov, ki temelji na zakonski podlagi, podatke o komentatorjih, s katerimi razpolagamo, tem tudi posredoval.
Joj , da ste otročji s temi kao grozljivkami hi,hi,hi,hi,,,,,,,,
saj se zdi, da vsi temnopolti ljudje v mestu delujejo nenavadno podrejeno in ustrahovano....ubogi črčeki, oni doživljajo vsak dan strahove ko morejo živeti z belci, zato pa tako " sramežljivo " rinejo z Afrike k nam ;) . V večini ameriških zveznih držav, prevladuje pozitivni rasizem, kjer je črnec v veliko boljši situaciji kot belec, od tega ko je treba dobiti službo, stanovanje, politično podporo itd.
gate trga od strahu ojojoj
Zlo smo žal "podedovali" po ZDA, ker samo tam imajo take bolane kot je ta noč čarovnic, medtem ko se normalni ljudje pripravljajo na spominski dan naših ljubljenih, ki jih več ni med nami. Ni čudno, da je ameriški narod povsem in najbolj adijo pamet.