KULTURA
(FOTO) Dr. Tomaž Mastnak: »Liberalizem se vedno bolj sprevrača v totalitarno ideologijo«
V torek, 10. januarja 2023, je v dvorani Pokrajinske in študijske knjižnice Murska Sobota, potekalo predavanje dr. Tomaža Mastnaka, »Hudi časi, vedro čelo.«
Predavanje sta organizirala Peter Šüklar in Pokrajinska in študijska knjižnica Murska Sobota. Tomaž Mastnak raziskuje zgodovino političnih idej ter družbenih in političnih bojev in spopadov. Redno komentira tudi politična dogajanja pri nas in v svetu. Upokojil se je kot znanstveni svetnik na Znanstveno-raziskovalnem centru Slovenske akademije znanosti in umetnosti, pred in po tem pa je preživel tudi veliko časa v tujini kot gostujoči raziskovalec ali predavatelj.
Metka Celec, sodelavka na mladinskem oddelku v Pokrajinski in študijski knjižnici Murska Sobota, v uvodu pove, da jih izredno veseli, da lahko danes gostijo doktorja sociologije, publicista, civilno družbenega aktivista ter avtorja številnih strokovnih člankov in knjig Tomaža Mastnaka.
Pred malo več kot enim letom se je na naši nacionalni televiziji zgodila oddaja, v kateri je nastopil naš današnji gost. To je bilo obdobje prepovedi, zapovedi in priporočil in čas, ko nam je bil vstop v te prostore, v katerih se danes nahajamo brez ustreznega potrdila prepovedan. V takratni oddaji ste podali poglede na takratni javno zdravstveni režim, na pomanjkanje javne razprave in utišanje nasprotnikov. Najbolj so vas kasneje napadli, ko ste si dovolili izreči mnenje o cepivih, ker ni bilo uglašeno z do takrat že 1000x ponovljeno edino resnico. Ta brezkompromisna drža je vabila k preučevanju vašega preostalega dela. Organizacija tega dogodka je v bistvu posledica želje, da se izkaže spoštovanje do svobodne politične misli ter želja, da se obenem pokaže, kako malo je potrebno, da se premakne ves svet, pove Peter Šüklar.
Tomaž Mastnak pove na začetku svojega predavanja, da izvira naslov tega predavanja »Hudi časi, vedro čelo« iz pesmi, ki mu jo je pripovedovala babica. Tokrat je doktor sociologije začel na omenjenem predavanju kar s hudimi časi, in da je ta omenjeni izraz pridobil nekakšno splošno mnenje. Dejstvo, pa je, da svet pretresajo globoke in temeljne spremembe, saj živimo v prelomnih časih. Saj se vsi strinjajo, da to ni nek normalni čas, v katerem življenje poteka po nekih ustaljenih tirnicah. Nekateri gredo celo tako daleč, da ta čas primerjajo celo z apokalipso. V kateri so prisotni štirje jezdeci apokalipse: kuga, vojna, lakota in smrt. Kugo oziroma epidemijo smo ravnokar preživeli, čeprav nam že obljubljajo naslednjo. Pri vojni govorimo, ali smo ali že nismo v 3. svetovni vojni. Lakota, pa v našem zahodnem svetu še ni tako izrazita vendar, trka na vrata. Kar je seveda posledica vojne Rusije proti Ukrajini in še bolj posledica nespametnih ekonomskih sankcij pred Rusi, ki jih je in jih še vedno sprejema Evropska unija. Po drugi strani pa imamo pomembne globalne sile v svetu, ki se skušajo polastiti kontrole nad prehrambnimi viri. In za ceno te kontrole so pripravljeni povzročiti tudi veliko pomanjkanje osnovne hrane. Po drugi strani pa ima ta kontrola izredno močan vzvod za kontroliranje in podrejanje svetovnega prebivalstva. Četrti apokaliptični jezdec pa je tisti, ki v Janezovem razodetju nastopa kot prvi, na belem konju, da bi zmagal in prevzel oblast nad svetom. Interpreti ga prikazujejo kot antikrista. Gre pa zato, da predstavlja lažno vero in lažno rešitev. To obojno v današnjem svetu pa predstavlja liberalizem, ki se vedno bolj sprevrača v totalitarno ideologijo. Ko govorimo o apokalipsi, govorimo o nečem, kar poznamo. Ko govorimo o apokaliptičnih podobah, o podobah nesrečah, zla in gorja smo teh podob navajeni in se jih oklepamo, da se nam ni treba soočiti z neznanim.
Publicist se je nato dotaknil v svojem predavanju še mnenj, da je konec unipolarnega sveta in liberalistične hegemonije, vzpostavljene po koncu hladne vojne delovanja. Nato se dotakne delovanja Svetovne zdravstvene organizacije ter propada svetovne ureditve, ki je bila vzpostavljena po 2. svetovni vojni. Po koncu 2. sv. vojne se je vzpostavil svet, v katerem so kot hegemonska sila nastopile Združene države Amerike. Nato preide na tematiko, da se končuje svetovni red, ki ga je zakoličila Versajska mirovna konferenca po 1. svetovni vojni. Pri tem poudari, da je za to ureditev bilo značilno, da so v politiko vstopili veliki zasebni poslovni interesi, vse od bankirjev do poslovnežev, ki so začeli odločati o političnih zadevah na najvišjih ravneh. Med 1. in 2. svetovno vojno je nato prišlo do izjemno pomembnega premika, ko so veliki zasebni ekonomski interesi prevladali nad javno oblastjo držav in dobili pod kontrolo politične mehanizme države in jih začeli uporabljati in usmerjati v svojem interesu. Kot eden izmed rezultatov Versajske mirovne pogodbe se vzpostavi razmerje univerzalnih dolžniških odvisnosti. Iz vojne so prišle države zadolžene, glavni upnik so bile Združene države Amerike, ki so vztrajale pri povračilu dolgov tudi od držav zaveznic. Tako je nastal sistem, v katerem so bile vse države zadolžene, in druga od druge odvisne. V sistem univerzalnih dolžniških odvisnosti je v Evropi takrat stopil ameriški kapital in eden od ciljev kapitala v Evropi je bil ponovno oboroževanje Nemčije in podpora nacističnemu režimu. Nato se je dotaknil, da se izteka obdobje, ki ga je uvedla industrijska revolucija in doba, ki so jo vpeljale demokratične revolucije pred dobrima dvema stoletjema. Če pogledamo v daljši časovni perspektivi, se v bistvu končuje svet, ki se je začel z zemeljskimi odkritji, s kolonializmom in kasneje imperializmom. Skratka končuje se svet, za katerega je bila značilna nadvlada zahodne prevlade nad preostalim svetom; da je to propad zahodne civilizacije doda Mastnak.
Doktor sociologije se nato dotakne izjemno prefinjene nove tehnologije, pri kateri želijo robotizirano tehnologijo vklopiti v človeka. S tem želijo človeku na neki način povečali zmožnosti in sposobnosti. Ob tem se pojavlja nova generacija zdravil, ki jih imenujejo cepiva, ki posegajo v genski zapis človeka in gensko strukturo. Ta cepiva in te tehnologije so sposobne človeka spremeniti v njegovem najbolj biološko genskem zapisu. Ob tem predavanje usmeri, na globalistične elite, ki želijo ljudem zamoriti življenje, ter jih demoralizirati in vzeti na koncu življenje samo. Družbene razlike in neenakosti so povezane z vedno večjo aroganco vladajočih elit. In ravno ta aroganca demoralizira, saj nam vsak dan sporoča, da lahko delajo, kar hočejo in jim nihče nič ne more. Te iste elite na očeh vseh nas nagrajujejo in promovirajo neznanje, neumnost, nesposobnost, nekompetentnost, korupcijo, krajo, laganje in tudi kriminal. In na koncu se zanikuje resnica. Govor je o dekonstrukciji resnice, da se zanikujejo dejstva, da se prekrivajo dejstva in da se zavrača logično mišljenje.
Na koncu se predavatelj dotakne medijev, ki objavljajo istočasno vse od Kalifornije do Ukrajine iste novice, z enakimi besedami. To, kar pa vidimo v Sloveniji, pa so slabi prevodi iz angleščine. Ti mediji so pod kontrolo. Gre za takšno kontrolo, o kateri bi totalitarni sistemi v preteklosti lahko samo sanjali o njej. Hkrati so se mediji tako razvili oziroma so bili razviti taki mediji, ki že sami omogočajo kontrolo, ki je veliko bolj vseobsežna in veliko bolj globlja od klasične kontrole, ko je bil glavni medij časopis, radio in pa tudi televizija. Gre za popolno kontrolo medijev, ki so izdelani za skoraj popolno kontrolo našega delovanja. Iz teh medijev se ne širijo novice, ampak se širijo zgodbe. Ti mediji nam ne povedo, kaj se dogaja, ampak kaj moramo mi verjeti, da se dogaja. In kdor ne verjame zgodbam, je odkljukan, izoliran in izločen. Tako je tudi vsa družba podvržena takšnim ali drugačnim oblikam kontrole in strahu.
Več fotografij v spodnji galeriji …